Як допомогти дітям в підготовці домашнього завдання, добре вчитися, бути успішними

З кожним роком в нашій країні зростає престиж освіти, з кожним роком до випускників шкіл пред'являються все більш високі вимоги при вступі до середні та вищі навчальні заклади.

Тому сьогодні для наших дітей навчання - найголовніший працю. Праця нелегкий, що вимагає розумових, моральних і фізичних зусиль. Діти потребують батьківської підтримки і допомоги.

Дуже терпляче, з розумінням потрібно ставитися до кожного кроку вашої дитини в навчальному процесі, знати плюси і мінуси в навчанні. Хвалити за успіхи, вчасно підтримати і допомогти, якщо є труднощі і проблеми.

Тільки зацікавленість самого учня в отриманні глибоких і міцних знань, в підвищенні свого інтелектуального рівня, прагнення отримати гідну освіту будуть сприяти успіху і в навчанні, і в подальшому житті.

У всьому цьому навчальному процесі має бути взаєморозуміння, співпраця між дітьми, батьками і вчителями. Чим більше буде розумних, вихованих, освічених людей, тим цивілізованішим буде наше суспільство.

У молодшому шкільному віці всі діти хочуть добре вчитися, бути успішними. Але з часом, особливо в підлітковому віці, це бажання у них пропадає.

Причини можуть бути різні. Всіх учнів можна умовно розділити на наступні групи:

  • Є діти всебічно розвинені. Вони легко і швидко засвоюють навчальний матеріал з усіх предметів. У них є величезне бажання вчитися. Ці хлопці у всьому акуратні, дисципліновані, чуйні. Відрізняються самостійністю. Відчувається батьківська підтримка. З цією групою хлопців приємно працювати. Особливої ​​уваги потребують з боку вчителів і батьків діти, які можуть добре вчитися, розумні, здібні, енергійні, але ледачі, не вистачає почуття відповідальності, м'яко кажучи "забудькуваті". (Головна причина всіх бід - забув зошит, щоденник, підручник, забув записати домашнє завдання, забув розклад, забув вивчити вірш, написати твір і т.д.)

Ці діти швидко відволікаються, немає усвідомленого ставлення до навчання, цілеспрямованості. Прикро, що таких більшість. Найголовніша біда в тому, що ці діти не виконують домашнє завдання. Але ж без закріплення вивченого ніяких знань не буде.

Шановні батьки!Ось де потрібна ваша допомога і підтримка.Адже однією з причин такого ставлення до навчання є відсутність належного контролю з боку батьків, не відчувається ваша участь у виконанні домашнього завдання.Є батьки, які просто не цікавляться навчанням своїх дітей.Безконтрольність, відсутність уваги розслаблює, псує дітей,ми можемо втратити майбутніх талановитих фахівців, якщо не навчимо вчасно дисципліни,відповідальному ставленню до навчання, до будь-якого виду діяльності.
  • До третьої групи дітей, яким "не дається" математика, російська мова, література. Є хлопці, які погано читають вголос, насилу спілкуються з однолітками. Вчителі, батьки, дорослі повинні усвідомити, що існує безліч складів дитячого розуму і що потрібно зрозуміти специфіку їх навчання. Зміцнювати сильні сторони дитячого мислення (зазвичай ці діти сильні в спорті, музиці, добре малюють і т.д.), тобто розвивати інші їх здатності, які допомагають цим підліткам "не загубитися", "не піти в себе", набути впевненості в собі і поступово долати труднощі в навчанні. А це, в свою чергу, допомагає іншими очима подивитися на ці ж проблеми. Безболісно і реально. Всім цим дітям треба допомогти і в навчанні, і в спілкуванні з однолітками.

Ось деякі загальні рекомендації:

  • Дітей треба привчати порядку і дисципліни, треба виробити звичку обов'язкового виконання уроків. Домашнє завдання робити в певний час. У дитини має бути закріплене робоче місце. Вашої дитини потрібно привчати займатися, не відволікаючись на сторонні справи, в хорошому темпі. Сильно не опікати дитину, навчати самостійності, самоконтролю і самооцінці. Вчити вмінню управляти власною поведінкою, щоб людина стала господарем своїх бажань: не хочу, але треба чи не треба відкладати на завтра те, що можна зробити сьогодні.

Більш конкретні рекомендації:

  • Систематично переглядайте щоденники, зошити дітей. Попросіть пояснення, за що "2".
  • Запропонуйте йому свою допомогу. Дізнайтеся, який предмет важко дається, обов'язково зустрічайтеся з учителем, з'ясуйте прогалини і починайте допомагати дитині.
  • Нічого не робіть за дитину, краще вкажіть на помилки і поясніть за допомогою малюнків, опорних схем. Виразно кілька разів прочитайте завдання. Пояснюйте поетапно. Учіть дитину мислити, а не заучувати.
  • Усні предмети нехай перекаже. Скажіть, що це для вас цікаво. Якщо важко, розділіть на абзаци. Дитина повинна зрозуміти зміст прочитаного.
  • Хваліть дитину за будь-який успіх нехай навіть самий незначний.
  • Любіть свою дитину і вселяйте в нього впевненість. Пам'ятайте, що в вашому контролі за приготуванням уроків повинні панувати тільки доброта і терпіння. Наполегливість і чітка система в додаткових заняттях може привести до успіху, до позитивних результатів.
  • Особливу увагу приділяйте вдосконалення читання. Швидке читання і одночасне осмислення прочитаного - запорука подальшої успішної навчання з усіх предметів.

Допомога батьків у навчальній діяльності - саме ту працю, в якому виявляються різні грані сімейного життя, проявляється педагогічне кредо сім'ї, її психологічна готовність і рівень її грамотності.


ПАМ'ЯТКА УЧНЯМ

  • Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на питання.
  • Став питання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згоден.
  • Точно і якомога докладніше записуй, що задано з кожного предмета.
  • Навчися користуватися словниками і довідниками. З'ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти та пояснення, правила, формули в довідниках.
  • Якщо у тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, виробляти необхідні розрахунки за допомогою електронних таблиць і т.п.
  • Якщо те, що проходили на уроці, здалося тобі важким, повтори матеріал в той же день, навіть якщо наступний урок буде через кілька днів.
  • Приступаючи до виконання кожного завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.
  • У разі необхідності звертайся по допомогу до дорослих або до однокласників.
  • Приступаючи до виконання уроків, розкрій щоденник, подивися, чи всі завдання записані.
  • Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і прикинь, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
  • Прибери зі столу все зайве - те, що може відволікати. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того як підготуєшся до першого уроку, все прибери і приготуй те, що потрібно для виконання наступного, і т.п.
  • Між уроками роби перерви.
  • Спочатку постарайся зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
  • Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила, на які воно спрямоване.
  • При читанні параграфа підручника задавай собі питання: про що або про кого йдеться в цьому тексті, що про це йдеться.
  • Шукай зв'язок кожного нового поняття, явища, про який ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвідносити нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв'язки, а головні зв'язки, зв'язки за змістом.
  • Якщо матеріал, який треба вивчити, дуже великий або важкий, розбий його на окремі частини і проробляй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.
  • Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, оскільки це вимагає великої кількості часу. Готуйся до них заздалегідь, протягом декількох днів, розподіляючи навантаження рівномірно.
  • При підготовці усних уроків використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти і запам'ятати матеріал. До них необхідно звертатися і при відповідях на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вище буде оцінка.
  • Спробуй використовувати при підготовці усних завдань метод "5 П", розроблений американськими псіхологамі.1 За даними психологів США, такий метод дозволяє зосередити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому його запам'ятовуванню.
  • Складай план усної відповіді.
  • Перевіряй себе.

МЕТОД КЛЮЧОВИХ СЛІВ


Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці.
  • Ключове слово має сприяти відтворенню відповідного абзацу.
  • Згадуючи ключові слова, ми відразу згадуємо весь абзац.
  • Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова.
  • Після вибору ключових слів запиши їх в тій послідовності, яка потрібна для виконання заданія.К кожне ключове слово постав питання, який дозволить зрозуміти, як воно пов'язане з відповідним розділом тексту.
  • Обдумай і постарайся зрозуміти цей взаємозв'язок.
  • З'єднай два сусідніх ключових слова за допомогою запитань.
  • Після з'єднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утворюється ланцюжок.
  • Запиши цей ланцюжок і постарайся її вивчити.
  • Перекажи текст, спираючись на цей ланцюжок.

У ТЕБЕ ВСЕ ВИЙДЕ!

Пам'ятай: ми найкраще запам'ятовуємо:
  • те, чим постійно користуємося;
  • те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії);
  • те, що нам потрібно;
  • те, що ми можемо пов'язати з іншими нашими знаннями і вміннями;
  • те, що пов'язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).

Кiлькiсть переглядiв: 21

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.