Керівництво закладом освіти здійснює директор.

Директор закладу освіти:

  • здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • організовує освітній процес;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
  • відповідає за реалізацію Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами;
  • контролює організацію харчування й медичного обслуговування учнів;
  • вживає заходи щодо запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;
  • здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
  • розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
  • видає у межах своєї компетенції накази й контролює їх виконання;
  • подає на затвердження трудовому колективу закладу освіти правила внутрішнього трудового розпорядку;
  • затверджує посадові інструкції працівникам закладу освіти;
  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
  • несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, Засновником, управлінням освіти тощо;
  • щороку звітує про свою роботу на загальних зборах колективу;
  • забезпечує надання на протести, постанови, подання, приписи, звернення, листи, записи та інші документи судових, правоохоронних та контролюючих органів ґрунтовної, об’єктивної, документально підтвердженої інформації та мотивованих відповідей.
  • якщо відповідь неможливо надати у термін, визначений у запиті або передбачений законодавством, направляє проміжну відповідь із зазначенням причин цього та дати надання остаточної відповіді.

Вищим органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менш 1 разу на рік.

Учасники загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

  • працівників закладу освіти – зборами трудового колективу;
  • учнів школи ІІ-ІІІ ступенів закладу освіти – класними зборами;
  • батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить один рік.

Загальні збори правочинні, якщо в їх роботі бере участь не менше половини учасників кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх учасників.

Право організовувати загальні збори мають голова ради закладу освіти, учасники загальних зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу освіти, відповідні органи управління освітою.

Загальні збори:

  • обирають раду закладу освіти, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
  • заслуховують звіт директора й голови ради закладу освіти;
  • розглядають питання освітньої, методичної й фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
  • затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;
  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

Керівник закладу є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладом.

Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори (конференція) його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.

На загальних зборах (конференції) заслуховується звіт директора про здійснення керівництва закладом, розглядаються питання освітньої, методичної, економічної й фінансово-господарської діяльності закладу.

У закладі за рішенням загальних зборів можуть створюватися й діяти рада закладу, діяльність якої регулюється його статутом, а також піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об'єднання, комісії, асоціації, положення про які розробляє й затверджує МОН.

До складу ради закладу обираються представники педагогічного колективу, учнів (вихованців) школи II-III ступеня, батьків і громадськості.

У період між загальними зборами діє рада закладу освіти.

Метою діяльності ради є:

  • сприяння демократизації й гуманізації освітнього процесу;
  • об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку закладу освіти та удосконалення освітнього процесу;
  • формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління закладом освіти;
  • розширення колегіальних форм управління закладом освіти;
  • підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього процесу.

Основними завданнями ради є:

  • підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
  • визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку закладу освіти та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;
  • формування навичок здорового способу життя;
  • створення належного педагогічного клімату в закладі освіти;
  • сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
  • сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
  • підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
  • ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства України щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
  • стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
  • зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та закладом освіти з метою забезпечення єдності освітнього процесу.

До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів школи ІІ-ІІІ ступенів, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами закладу освіти.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

Рада закладу освіти діє на засадах:

  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
  • дотримання вимог законодавства України;
  • колегіальності ухвалення рішень;
  • добровільності й рівноправності членства;
  • гласності.

Очолює раду закладу освіти голова, який обирається зі складу ради. Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності закладу освіти, пов’язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

Рада закладу освіти:

  • організовує виконання рішень загальних зборів;
  • вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу закладу освіти, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
  • спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи закладу освіти та здійснює контроль за його виконанням;
  • разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням цього Статуту;
  • затверджує режим роботи закладу освіти;
  • сприяє формуванню мережі класів закладу освіти, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
  • приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників закладу освіти золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю за «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» та Похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;
  • разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
  • погоджує робочий Навчальний план на кожний навчальний рік;
  • заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;
  • бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
  • виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
  • виступає ініціатором проведення доброчинних акцій;
  • вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
  • ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
  • сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
  • розподіляє й контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;
  • розглядає питання родинного виховання;
  • бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
  • сприяє педагогічній освіті батьків;
  • сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
  • розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;
  • організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
  • розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи закладу освіти;
  • вносить пропозиції щодо морального й матеріального заохочення учасників освітнього процесу.

При закладі освіти за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада.

Метою діяльності піклувальної ради є сприяння створенню належних умов доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

Основними завданнями піклувальної ради є:

  • співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у закладі освіти;
  • сприяння зміцненню навчально-виробничої, наукової, матеріальної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної та лікувально-оздоровчої бази закладу освіти;
  • сприяння організації та проведення заходів, спрямованих на охорону життя та здоров’я учасників освітнього процесу;
  • організація дозвілля (конкурси, вечори, спортивні змагання тощо) та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;
  • сприяння створенню та раціональному використанню фонду загальнообов’язкового навчання;
  • запобігання дитячій бездоглядності, сприяння працевлаштуванню випускників закладу освіти;
  • стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;
  • всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та закладом освіти;
  • сприяння соціально-правовому захисту учасників освітнього процесу.

Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.

Голова піклувальної ради:

  • скликає й координує роботу піклувальної ради;
  • готує й проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
  • визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
  • представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.
  • голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

У закладі освіти створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада.

Педагогічна рада розглядає питання:

  • удосконалення й методичного забезпечення освітнього процесу, планування та режиму роботи закладу освіти;
  • переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
  • впровадження у освітній процес досягнень науки й передового педагогічного досвіду;
  • морального та матеріального заохочення учнів та працівників закладу освіти;
  • притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів за невиконання ними своїх обов'язків.

Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб закладу освіти. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою чотирьох разів на рік.

Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.

У закладі освіти можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до законодавства

Учнівське самоврядування– це спосіб залучення до учнів до систематичної участі у навчально-виховному процесі. Самоврядування – самостійна діяльність учнів, яка відбувається за координації відповідального педагога.

Відповідно до Закону України “Про освіту”, громадське самоврядування в закладі освіти–це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законом та установчими документами закладу освіти. Учнівське самоврядування є однією з форм громадського самоврядування в школі.

Вищим органом учнівського самоврядування є загальні збори або учнівська конференція. Виконавчий орган (учнівський комітет, рада учнівського колективу, рада старост, парламент) є підзвітним загальним зборам. Рішення органів учнівського самоврядування мають дорадчий характер.

Завдання учнівського самоврядування:

1. Залучення дітей та молоді до прийняття рішень.

2. Виявлення та підтримка лідерів молодіжного руху;

3. Захист прав та інтересів учнів.

4. Реалізація інтересів учнів, підтримка їхніх здібностей, прав та свобод.

5. Створення умов для самореалізації учнів.

6. Налагодження контактів та реалізація спільних проектів, ініційованих учнями.

7. Інтеграція зусиль для добрих і корисних справ;

8. Формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної громадської діяльності учнівської молоді;

9. Розвиток цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригіналь­ності, готовності до виправданого ризику, а також розширення кругозору.

Кiлькiсть переглядiв: 470

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.