ЗОЛОТІ ПРАВИЛА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
- Учитель має бути особистістю, привабливою для дітей.
- Учитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе , якщо він сам любить, поважає кожну дитину та піклується про неї, у стосунках із нею чесний та відвертий.
- Учитель має бути веселим, жартівливим.
- Учитель повинен раціонально використовувати свій час.
- Учитель має бути доброзичливим.
- Учитель має постійно вдосконалюватися , розширювати свій кругозір.
- Гасло вчителя: «Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням.»
- Учитель повинен реалізувати індивідуальний підхід до дитини , вміти її вислуховувати.
- Класний керівник має створити учнівський колектив , у якому панують доброзичливі стосунки.
- Класний керівник повинен приймати тільки обдумані рішення.
- Класному керівникові слід любити й захищати дитину, поважати її почуття.
- Класному керівникові необхідно виховувати в дітей самодисципліну.
- Класний керівник повинен бути консультантом учнів у всіх позакласних заходах.
- Класний керівник співпрацює з органами учнівського самоврядування.
- Класний керівник підтримує зв'язок з батьками.
Программа діяльності класного керівника
- Аналізувати та методи роботи у виховні впливи школи, сім’ї, соціального середовища
- Враховувати рівень вихованості учнів при визначенні мети та завдань виховання в класі
- Свідомо відбирати форми відповідності з конкретизованими цілями і завданнями
- Розробляти конкретну програму діяльності як логічної ланки виховної роботи в класі
- Передбачити результати своєї подальшої роботи, встановлювати відповідність результатів із поставленими завданнями
- При плануванні виховної роботи проектувати конкретні завдання
- Включати учнів у таку систему діяльності та відносин, яка збагатить їхній позитивний досвід, розвивати найкращі якості особистості
- Враховувати реальні можливості кожного, звертати увагу на найближчі завдання щодо розвитку шкільного класу та особистості
- Враховувати свої можливості як класного керівника
- Забезпечувати найбільш доцільні в даних конкретних умовах методи виховання
Критерії ефективності виховної роботи в класі
- Рівень організованості класного колективу (дисциплінованість , робота учнівського самоврядування);
- Рівень навчальної мотивації учнів класу(динаміка підвищення якості знань , ефективності роботи з учнями , активність учнів у позаурочний час );
- Різноманітність позаурочного життя класу;
- Динаміка зростання рівня вихованості учнів;
- Рівень розвитку класного колективу (згуртованість, активність, ініціативність учнів, виховний вплив колективу на його членів , рівень розвитку громадської думки );
- Активність співпраці класу з класним керівником;
- Зв’язок із сім’єю , участь батьків у виховному процесі;
- Робота з проблемними учнями , надання їм педагогічної підтримки на основі індивідуального підходу;
- Захищеність та комфортність умов перебування кожного вихованця у класі і школі
- Критерії ефективності виховної роботи в класі
Запитання для вивчення класного учнівського колективу
- Віковий склад учнів
- Працездатність та успішність учнів
- Чи є угрупування в колективі за інтересами або негативного характеру?
- Як учні ставляться один до одного?
- Як учні ставляться до класних справ?
- Чи люблять учні проводити час у школі й поза нею?
- Чи дружать хлопці з дівчатами ?
- Чи немає в класі кругової поруки ? Якщо є, то в чому вона виявляється ?
- Чи переживають учні успіхи і невдачі свого класу; чи вболівають за свій колектив
- Чи вміють самі організовуватися для виконання колективних справ?
- Чи вміють вони розподіляти між собою роботу і раціонально її виконувати?
- Чи вміють терпляче й уважно вислуховувати один одного?
- Чи виконують розпорядження уповноважених осіб?
- Наявність критики і самокритики в класі
- Що єднає учнів : спільне місце проживання, місце за партою, інтереси, спільна праця?
- Де дружать учні: тільки в школі чи поза школою?
- Чи уважні до своїх товаришів? Чи прагнуть допомогти їм? У чому ця допомога виявляється?
- Чи проявляють учні вимогливість до своїх друзів? Чи вміють її проявляти?
- Як клас ставиться до дезорганізаторів, відмінників, активу, невстигаючих?
- Чи правильно ставляться учні до однокласників з фізичними вадами?
- Чи має актив класу авторитет?
- Чи вносяться в класі пропозиції?
- Чи виконує клас загально шкільні доручення?
- Загальний морально-психологічний стан колективу.
Самоаналіз діяльності вчителя
під час підготовки та проведення виховного заходу
- Оцінювання педагогічного обґрунтування виховного заходу, доцільність цього проведення та обраної форми
- Визначення місця виховного заходу в системі навчально-виховної роботи класу, його зв’язку із навчальною і виховною діяльністю
- Оцінювання ступеня досягнення мети заходу
- Характеристика учасників заходу, охоплення їх активною діяльністю під час підготовки та проведення заходу
- Оцінювання результативності виховного заходу, його пізнавальної та виховної цінності
- Оцінювання психологічного стану учнів під час підготовки й проведення заходу
- Вивчення позитивних сторін та недоліків у проведенні заходу
- Висновки. Самоаналіз діяльності вчителя під час підготовки та проведення виховного заходу
Пам’ятка про учнівську конференцію
- Учнівська конференція – найвищий орган самоврядування в школі. Її проводять двічі на рік ( на початку і наприкінці року).
- Делегатів учнівської конференції обирають на класних зборах 5-11 класи). Делегатами можуть бути вчителі, батьки.
- На учнівській конференції обирають склад учнівської ради, обговорюють питання про створення виховних центрів.
Пам’ятка черговому по школі
- Діяльність учнівського колективі в школі організовується на основі самоврядування з метою підвищення якості навчання, зміцнення свідомої дисципліни учнів, розвитку їх творчості, самодіяльності.
- Черговий учень школи починає виконувати свої обов’язки о восьмій годині, приймаючи від педагога-організатора розпізнавальні знаки, пов’язки, бейджики, зошит чергового, де за потребу робить відповідні записи.
- Разтавляє чергових учнів по постах, перевіряє наявність документації (зошитів обліку, в яких записуються запізнення, зауваження щодо зовнішнього вигляду, порушення дисципліни і порядку, позитивні моменти).
- Відповідає за збереження учнівського одягу (пост «Гардероб»), поведінка учнів у їдальні( пост «Їдальня»).
- За умов, як що в школі немає державної служби охорони, контролює прохід сторонніх людей до школи, з’ясовує причини їхнього приходу. За її наявності черговий цього посту надає допомогу охоронцю.
- За 30 хвилин до завершення першого уроку приймає від старост (або чергових по школі, попередньо закріплених в класах).
- Стежить за дисципліною, порядком під час перерв, веде облік порушень у журналі чергового.
- Протягом дня працює спільно з черговим вчителем та адміністратором, інформує їх про виявлені порушення дисципліни, та порядку, санітарного стану, режиму роботи школи.
- Після закінчення уроків разом із черговим вчителем оглядає класи, виставляє оцінку за їхній санітарний стан.
- Наприкінці тижня підбиваються підсумки чергування.
Пам’ятка черговому у класі
- Два чергових заступають на пост 0 8.15
- За 10-15 хвилин до початку уроку чергові учні провітрюють клас, витирають дошку, перевіряють наявність необхідного обладнання для ведення уроків.
- Протягом робочого дня стежать за чистотою дошки, наявністю крейди, за станом дисципліни і порядку під час уроків.
- Під час перерв між уроків провітрюють клас, слідкують за дотриманням правил поведінки дітьми у класі.
- Після уроків прибирають приміщення класу: провітрюють, витирають пил на вікнах, поличках, столах, шкафах, поливають квіти, підмітають та миють підлогу.
- Після чергування закривають клас і наступного дня о 8:15 один із чергових передає ключ наступним черговим. Під час передачі чергування перевіряється якість роботи чергових.
- У разі невиконання черговими своїх обов’зків або їх відсутності у школі їхнє чергування переносять на наступний день.
Пам’ятка з підготовки та проведення класних зборів
- Класні збори – орган учнівського самоврядування в класі. Його мета – розвиток учнівського самоврядування, згуртування учнівського колективу, вироблення в школярів організаторського досвіду, навичок формування громадської думки.
- Основне завдання класних зборів – обговорення й вирішення питань життєдіяльності класного колективу.
- Збори відбуваються 1 раз на місяць.
- Рішення класних зборів ухвалюється більшістю голосів і воно є обов’язковим для виконання кожним учнем.
- Кожен учень класу має право виступати на зборах, виносити питання на обговорення, відстоювати власну думку.
- Класні збори обирають старосту класу, членів учнівської ради, делегатів на учнівську конференцію, представників до органів учнівського самоврядування школи.
- На класних зборах староста доводить до відома учнів рішення загальношкільних конференцій, аналізує виконання рішень попередніх зборів.
- Рішення зборів заносяться в спеціальний зошит. Його веде секретар, якого обирають на початку навчального року. Він же відповідає в класному куточку за зміну рубрики «На класних зборах вирішили», де подається інформація про їх рішення.
Кiлькiсть переглядiв: 1109
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.